Original animation for the opening sequence and end roll credits were designed by the versatile Karim Cherif and Lian Aelmans in the Hague in the Netherlands at their design company United 135. During the film shoot, Karim visited Japan for the first time in his life to experience it first-hand and even appeared as an extra on our film set, in the spirit of Cast me if you can! His visit inspired the light hearted hand-drawn animation of stick figures running across the Tokyo cityscape, appearing as paper-made pop-up film sets, in the opening of our film. Having worked with the director Atsushi Ogata on his two previous films, Karim managed to work with Atsushi on the design via the internet and Skype after returning to Holland.
映画のオープニングとエンド・ロールのアニメーションは、オランダのヘーグのデザイン事務所United 135の多才なデサイナーのカリム・シェリフさんとリアン・アルマンスさんが製作。カリムさんは映画撮影の際に初来日し、「脇役物語」にふさわしく、エキストラとしても出演。来日体験に魅せられて、映画のセットのように入れ替わる東京の風景の中を手書きの棒線画の人物像が駆け巡るアニメーションを和紙のような素材感で描いた。緒方監督の前作2作品のオープニングとエンドロールも手がけたカリムさんは、オランダに帰国後、監督と電話やインターネットで交信して、今回の映画のアニメーションを仕上げた。
映画のオープニングとエンド・ロールのアニメーションは、オランダのヘーグのデザイン事務所United 135の多才なデサイナーのカリム・シェリフさんとリアン・アルマンスさんが製作。カリムさんは映画撮影の際に初来日し、「脇役物語」にふさわしく、エキストラとしても出演。来日体験に魅せられて、映画のセットのように入れ替わる東京の風景の中を手書きの棒線画の人物像が駆け巡るアニメーションを和紙のような素材感で描いた。緒方監督の前作2作品のオープニングとエンドロールも手がけたカリムさんは、オランダに帰国後、監督と電話やインターネットで交信して、今回の映画のアニメーションを仕上げた。
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